El fil d'Ariadna (II), un laberint de somnis per a lletraferits de tota mena

dimarts, 27 de març del 2012

Dia 27 de març: dia mundial del teatre (i de l'autopublicitat)


Avui 27 de març, i com cada any, em disposo a fer-me ressò del "Dia mundial del teatre". No podia ser d'una altra manera, atès que sóc una investigadora del gènere, al qual li dedico la meva tesi doctoral. Tanmateix, de sobte me n'he adonat que no paro de publicitar i recomanar llibres d'altri i que, en canvi, mai no he parlat del meu estudi i edició del sainet setcentista inèdit intitulat Examen d'un mestre sabater, publicat l'any 2010 per la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona.

El volum ara ja es troba a un munt de biblioteques universitàries i especialitzades i va ser objecte d'una ressenya a Serra d'Or -l'abril de l'any passat- que em va fer molt contenta. També crec que enguany sortiran un parell de ressenyes més (no us estranyi, en el cas de les revistes i publicacions erudites és normal que els llibres siguin ressenyats amb un significatiu decalatge temporal).    

En fi, que avui se m'ha acudit que també tinc dret a l'autobombo. I que el nostre teatre breu i popular de l'Edat Moderna -d'antuvi força desconegut- es mereix que el recuperem i que la gent sàpiga que alguns de nosaltres ho estem intentant. Per això van lluitar estudiosos anteriors i per això d'altres n'hem pres el relleu. El dia d'avui, dedicat al gènere, m'ha semblat un bon moment per escampar-ho fora dels límits del món acadèmic. 
I res més. Espero que us hagi interessat.

Que passeu una bona jornada, lletraferits.  


17 comentaris:

Gemma ha dit...

Perfecta :D

Anònim ha dit...

Gòita, tens un llibre i jo sense saber-ho..... ets un pou de sorpreses... una abraçada.
Mercè Sanchis

helen ha dit...

Anna Maria, no ho sabia! És bo saber-ho!! Fa bona pinta. Felicitats pel llibre i feliç dia del teatre! Elena

Yves ha dit...

Feliç dia del teatre!

Anònim ha dit...

Patri Cia

Ja m'estranyava que no tinguessis cap llibre, hahahaha..

Sabia quelcom de la tesi que pensava que ja l'havies fet, però no havia entès que encara hi treballessis..

Doncs amb més inri farem difussió del teu enllaç ;)

Felicitats, per tota la teva feina, Anna

Anònim ha dit...

Felicitats per la feina ben feta, moltes vegades desconeguda per especialitzada.

IO

Hele la Sabatera ha dit...

!! Feliç dia del teatre !! una gran abraçada

Anònim ha dit...

Anna:¡Felicidades por el libro!¿lo consigo en cualquier librería?besos,
Mónica Lanzman

Anònim ha dit...

JA DIRÀS SI ES POT TROBAR A ALGUN LLOC...

BON DIA DEL TEATRE I FELICITATS!!!


UNA ABRAÇADA, MARTA VALLS

Anònim ha dit...

Felicitats Anna !! i també al Teatre, que tingui un bon dia !! noia, ets una treballadora incansable..a on es pot trobar el teu llibre ??, ja ens diràs quecom. Petons, Tura.

Duc Engrescador ha dit...

De teatre, i d'autopublicitat també, tots en fem una mica! Parlant ja seriosament, m'ha agradat molt saber de l'existència d'aquest llibre. Espero poder-lo llegir algun dia. Ja ens en diràs quelcom! Feliç dia del teatre i una forta abraçada!

Anna Maria Villalonga ha dit...

Bé, Duc engrescador, la cančó ja ho diu ben clar: teatrooooo, la vida es puro teatroooooo!

Anònim ha dit...

Suposu que per San Jordi el trobaré,
Aquest és d'obligació, amb fa molta il.lusió el téma del teatre, i molt més, l'autora.

Felicitats Anna


Carme Luis

Jordi Canals ha dit...

Feliç dia del teatre! Espero llegir el llibre.

Marta ha dit...

tengui, tengui!!!! pero falti la "dedicatori".

Marta

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Abans de res t’aviso que no es pot entrar a l’enllaç de Serra d’Or si no s’hi està inscrit. Em sembla, però, que deu ser el que vaig llegir fa temps (me’l vas enviar).
I tant que tens dret a l’autobombo!!! Ben fet!!! Avui en dia la gent es promociona a tota hora. Fins i tot jo, que sempre havia fugit de parlar de mi en públic, apa, vinga a dir coses dels meus llibres, però no tinc més remeï. Però ja saps que a la xarxa es troba gent, i molta, que es promociona de valent per les coses més banals. En el teu cas hi tens tot el dret del món, només faltaria. Sempre promocionant els altres i no parlar de tu amb tantes coses interessants com fas? És clar que tens dret!

Elies ha dit...

Jo ja l'he llegit. Felicitats, Anna!