El fil d'Ariadna (II), un laberint de somnis per a lletraferits de tota mena

diumenge, 7 de juliol del 2013

Presentació de "Dotze llunes a Saskatchewan", d'August Bover



 
El passat dimecres dia 3 vaig assistir a la presentació, a la llibreria Alibri de Barcelona, de l'obra d'August Bover Dotze llunes a Saskatchewan. El volum, publicat per Pagès editors, es troba a mig camí entre el dietari i el llibre de viatges. Recull les peripècies i les impressions d'un jove August al Canadà, quan hi va passar uns mesos, ja fa molts anys, com a investigador universitari.
 
L'acte, amb l'assistència de l'editor i presentat pel professor de la UPF Narcís Garolera, fou molt amè i agradable. Tant Garolera com el mateix autor van delectar-nos amb la lectura d'alguns fragments. I he de dir que les ganes que em van agafar de començar el llibre van ser enormes. Per tant, ho faré aviat. I així que l'hagi acabat, us en confegiré (evidentment) l'oportuna ressenya.
 
De moment us puc dir que vaig passar una bonica tarda. Inesperadament, vaig conèixer en persona un dels estudiosos que més cito a la meva tesi sobre el teatre breu català del segle XVIII i XIX, Antoni Serrà Campins. Havíem parlat per telèfon, però no ens havíem vist mai. No cal dir que la trobada  em va fer molta il·lusió. 
 
D'altra banda, vaig poder abraçar bons amics com en Jordi Raventós i la Míriam Cendra (tots tres vam estudiar Filologia Catalana junts i vam ser alumnes de l'August). Vam xerrar del passat i del present, vam riure a cor què vols i vam fer-nos algunes fotos que no demostren gaire perícia en el noble art de la fotografia. Què hi farem.
 
La Míriam i jo, que en l'actualitat compartim altres coses per aquestes casualitats que sovint ens depara la vida, estàvem desitjant tornar a trobar-nos en persona, al marge de la virtualitat de les xarxes.
 
 
 
Aquí ens teniu. Una mica mogudetes. Però felices.
 
No cal afegir res més. Una estona fantàstica. Us deixo amb el mínim reportatge gràfic de l'esdeveniment i us emplaço, naturalment, a esperar la ressenya. Gràcies per tot, August. Ja saps que, per a mi, ets un mestre i un referent.
 
 
 

5 comentaris:

Jordi Canals ha dit...

Enhorabona a l'August Bover!

Anònim ha dit...

Espero veure aviat la ressenya, Anna Maria... Gràcies.



MARTA VALLS

Anònim ha dit...

Sempre aquesta cara de felicitat! Quina enveja tan sana que et tinc!
Jo també espero la ressenya!
Tura

Shaudin Melgar-Foraster ha dit...

Ja saps que ens vam trobar a Toronto amb l'August el mes de maig, i també saps que el vaig trobar encantador, i també saps (tot ho saps, haha) que em va regalar el seu llibre que tinc unes ganes boges de llegir però no dono abast. En vaig llegir unes pàgines, però, i em va encantar. Espero començar-lo a llegir de debò ben aviat. Les fotografies no són fantàstiques però sí molt simpàtiques.

Anònim ha dit...

Aixó si que son vitamines, per el cor i l'ànima. Enhorabona a l'August i a tots!
El reportatge gràfic, sigui com sigui, sempre m'agrada molt.

Carme Luis